onsdag 28. mars 2012

Linsesuppe med chorizo, bacon, paprika og krutonger

Har igjen latt meg friste av http://trinesmatblogg.no/ og en suppe hun anbefalte denne uken. Har gjort noen små endringer på den, så slik var min:



Ingredienser:
  • 1 løk finhakket
  • 2 fedd hvitløk finhakket
  • 1 liter kylling buljong
  • 200 gram røde linser (grønne kan også brukes)
  • 1 boks hermetiske tomater, hakket
  • ca 1 ts cayennepepper
  • 1 rød paprika
  • chorizo pølse og tykk bacon (ca 200 gram)
  • 3 vårløker i ringer
  • krutonger
Tilberedning:
  • Fres løk og paprika i litt olje til løken er blank og myk
  • Tilsett hvitløk og la den frese med noen minutter før du tilsetter kyllingbuljong, linser og hermetiske tomater.
  • La suppen småkoke i ca 10 minutter (dersom det ikke er ferdigkokte linser, må det koke lengre, se bak på pakken)
  • Fordi jeg hadde både bacon og chorizo rester, valgte jeg å bruke begge deler. Jeg er mest glad i chorizoen når den er stekt, og det gjorde seg også veldig godt opp i suppen.
  • Smak til med cayennepepper og tilsett chorizo og bacon, vårløk og ev krutonger like før servering

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...